.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سنگ تمام نماینده آمل برای نیکزاد
طی دو سال اخیر و پس از ادغام در وزارت راه و شهرسازی وزیری فعال و پویا در این وزارتخانه فعالیت کرد که اگر قدرت و توانایی این وزیر نبود، مشکلات این وزارتخانه ادغامی بسیار حادتر و زودتر از زمان کنونی بروز پیدا می‌کرد، اما علی نیکزاد وزیری مقتدر بود و اجازه نداد برخی مشکلات بروز یابد.
سنگ تمام نماینده آمل برای نیکزاد

عزت‌الله یوسفیان ملا در خصوص پیگیری‌های مجلس در طرح انتزاع وزارتخانه‌ها به خصوص وزارت‌ راه و شهرسازی، اظهار داشت: در برنامه پنج ساله اعلام شد باید وزارتخانه‌های مرتبط با یکدیگر ادغام شوند تا 17 وزارتخانه در دولت وجود داشته باشد، اما اشکال این حکم قانون برنامه این بود که بررسی نشد کدام وزارتخانه‌ها در یکدیگر ادغام شوند امام به هر حال این موضوع به دولت محول شده بود.

 وی اضافه کرد: نظر کارشناسی دولت این بود که وزارت بازرگانی در صنعت و معدن ادغام شده و تعاون، کار و رفاه در یکدیگر ادغام شوند و از آن طرف وزارت راه و ترابری نیز با مسکن و شهرسازی، وزارت راه و شهرسازی را تشکیل دهند.

 این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: در حال حاضر که وزارتخانه عریض و طویل راه و شهرسازی وارد عملیات اجرایی گسترده‌تر شده‌ است، مشکلات آن مشخص و این وزارتخانه با بیشترین مشکلات پس از ادغام نسبت به دیگر وزارتخانه‌ها مواجه شده است.

 یوسفیان ملا تصریح کرد: دو بخش حمل و نقل و مسکن هر دو با سازه در ارتباط بوده و فعالیت‌های مهندسی را می‌طلبد، ضمن آنکه با اعداد و ارقام نیز در ارتباط است اما عملاً در اجرا هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهندسان مسکن و مهندسان حمل و نقل، فعالیت‌های متفاوت با یکدیگر دارند، اضافه کرد: بخش مسکن واحدی ایستا است، ساخت و ساز ساختمان در یک مکان خاص انجام می‌شود در حالی که حمل و نقل بخشی پویا و حرکت‌دار و در واقع دینامیک است، این دو بخش با سلایق متفاوت مهندسان مسکن و مهندسان راه، کاملاً با یکدیگر بی ارتباط هستند و نمی‌توان مهندس راه را در کنار مهندس مسکن قرار داد، زیرا سلیقه‌ها و نظریات کاملاً متفاوت است.

 یوسفیان ملا تصریح کرد: این مشکلات مدتی پس از اجرا بروز یافته است و نمایندگان مجلس به این نتیجه رسیدند که این دو وزارتخانه نباید با یکدیگر ادغام می‌شد.

 این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: البته ممکن است ظاهراً دو وزارتخانه از نظر مصالح به کارگیری هم‌جنس باشند و وظیفه هر دو در حیطه ساخت و ساز باشد، اما عملاً این دو، هر کدام مقوله‌ای جداگانه هستند بنابراین نمایندگان مجلس به دنبال تصحیح این اشتباه خود پیگیر هستند تا دو وزارتخانه را از یکدیگر تفکیک کنند.

 وی تصریح کرد: در این باره امضاهای زیادی از نمایندگان مجلس برای انتزاع دو وزارتخانه اخذ شده است تا وزارت راه و مسکن از یکدیگر تفکیک شوند.

 این عضو کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: با توجه به مشکلات زیاد به وجود آمده‌ پس از ادغام این دو وزارتخانه و پیگیری‌های نمایندگان مجلس، قطعاً تفکیک دو وزارتخانه راه و مسکن، رأی می‌آورد.

 یوسفیان ملا ادامه داد: البته طی دو سال اخیر و پس از ادغام در وزارت راه و شهرسازی وزیری فعال و پویا در این وزارتخانه فعالیت کرد که اگر قدرت و توانایی این وزیر نبود، مشکلات این وزارتخانه ادغامی بسیار حادتر و زودتر از زمان کنونی بروز پیدا می‌کرد، اما علی نیکزاد وزیری مقتدر بود و اجازه نداد برخی مشکلات به سرعت بروز یابد.

 این عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره دلیل موافقت نمایندگان مجلس در تابستان 90 برای ادغام این دو وزارتخانه تصریح کرد: دولت برای ادغام این دو وزارتخانه، آن زمان قانون برنامه پنجم را مستند کرده و وزیر پیشنهادی را برای ادغام به مجلس معرفی کرد و نمایندگان هم به هر حال موافقت کردند.

 این نماینده مجلس تصریح کرد: به هر حال ادغام راه و مسکن به قدری مشکل دارد که نمایندگان به سرعت به دنبال تفکیک این دو وزارتخانه هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.056 seconds.